close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נגישות לבעלי מוגבלויות: 4 שיטות להפוך מבנים לנגישים

מערכת שורשיח אדר, תשפא02/03/2021

תכנון מקיף של אמצעי נגישות לבעלי מוגבלויות לוקח בחשבון מחסומים קיימים ומסלק אותם מהסביבה, מה שיוצר אפשרות של מעבר בטוח

תגיות:
מוגבלות משנה את אופן ההתנהלות של נכים בחיי היום יום, אפילו במרחבים מוכרים כמו הבתים שלהם או מבנים ציבוריים שהם מכירים. האמת היא שמבנים יכולים להפוך במהרה למרחבים מאתגרים ומלאים מכשולים כאשר הם חסרים אמצעי נגישות לבעלי מוגבלויות.

מדרגות, חדרי אמבטיה, ידיות דלתות ומשטחים מסוימים עלולים להיות מסוכנים, וההסתגלות יכולה להיות מורכבת.
למרבה המזל, קיימים מספר פתרונות נגישות לבעלי מוגבלויות שמאפשרים להם להתנהל בקלות במרחבים ציבוריים או פרטיים, והתקנת מתקני נגישות מבטיחה בטיחות, יוצרת נוחות ומאפשרת חיים אוטונומיים. הנה ארבע שיטות שיהפכו
כל בית או מבנה לנגיש עבור אנשים שחיים עם מוגבלויות.

1. החלפת מדרגות ברמפות
מדרגות מהוות סכנה לאנשים רבים, לא רק לאנשים שיושבים בכיסאות גלגלים, אלא לכל אדם שסובל ממוגבלות בתנועה. מדרגות נוטות גם להיות מעוצבות כמעט בכל סגנון אדריכלי. גם אם הבית או המבנה הציבורי הוא חד קומתי, סביר להניח שיש צעד אחד או שניים לפחות שמובילים מהכניסה לפתח, או מדרגות פנימיות.

קיימים כמה סגנונות של מתקני נגישות לבעלי מוגבלויות בצורות רמפות, שפותרות בעיות ניידות לנכים; רמפות מתקפלות מאפשרות אחסון קל, רמפות ניידות פירושן שניתן להפוך במהירות כל משטח לכניסה נגישה לכיסא גלגלים תוך כדי תנועה, ורמפות סף הופכות את הכניסה לנגישה מיידית.

רמפות פנימיות וחיצוניות מספקות גישה בטוחה ואמינה מחדר לחדר עבור אנשים עם הליכון, כיסא גלגלים, כיסא חשמלי ועזרי ניידות אחרים.

2. התקנת מעלון מדרגות
במקרה שמדרגות הופכות למכשול מסורבל, מומלץ להתקין מעלון מדרגות, שזמין במגוון רחב של סגנונות. ניתן להתקין מעלות כשינוי קבוע בבית או במבנה ציבורי, או שניתן למצוא פתרונות מותאמים אישית, כמו מעלון מדרגות נייד.
מעלון מדרגות הופך בתים ומבנים מרובי מפלסים או אפילו מדרגות בגינה או בחצר לבתים ומבנים שתומכים באמצעי נגישות לבעלי מוגבלויות. התקנתם מיישרת את המבנה ויוצרת מרחב בטוח ונגיש.

3. התקנת מעלית
זוהי חלופה להתקנת מעלון מדרגות. מעליות הן פתרונות נהדרים לאנשים עם מוגבלויות בתנועה. הן זמינות בעיצובים אלגנטיים, בטוחים, אמינים ומהירים.
הן ניתנות גם לשילוב בארכיטקטורה קיימת, וכשמתקינים מעלית בבית, ערך הבית עולה, לרוב עד לנקודה גבוהה בהרבה מעלות ההתקנה. חשוב מכך, ההשקעה שלכם תאפשר הנגשה של הבית או המבנה לכל אחד.

4. הסרת מחסומים
מבחינת אנשים רבים, מכשולים במעברים מסבכים את התנועה. אריחים חלקלקים הופכים להיות מסוכנים ביותר כאשר הם רטובים או מיוצרים מחומרים חלקים, והם אינם סלחניים למי שנוטה ליפול. משטחים חלקים מאתגרים במיוחד בהתחשב בכך שהם יוצרים מחסומים פיזיים מסובכים.

למרבה המזל, תכנון מקיף של אמצעי נגישות לבעלי מוגבלויות לוקח בחשבון מחסומים קיימים ומסלק אותם מהסביבה, מה שיוצר אפשרות של מעבר בטוח. תכנון מוקדם ומתחשב יוצר חוויה הרבה יותר בטוחה, עם הפחתת הסיכון לנפילות.

בשורה התחתונה, הבטיחות מתחילה עם התאמה אישית
נציגי חברה שמתמחה בפתרונות ביצוע מתקני נגישות לבעלי מוגבלויות, בוחנים כל סביבה פרטית או עסקית ומתאימים פתרונות נגישות בהתאמה לצרכי האנשים שחיים עם מוגבלויות, ובהתאם למאפייני המבנה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה